تراکت تبلیغاتی چیه و چه مزایایی داره؟

تراکت تبلیغاتی چیست؟
آنچه در این پست میخوانید

    امروز می‌خوایم یه بحث جذاب راجع به تراکت تبلیغاتی داشته باشیم. حتماً شما هم تا به حال توی خیابون‌ها یا نقاط مختلف شهر تراکت‌ها رو دیدین، درسته؟ این تراکت‌ها با طرح‌ها و اطلاعات جذابشون باعث می‌شن تا یه نگاهی بهشون بندازین.

    حالا شاید بپرسین”تراکت تبلیغاتی چیه؟ و این تراکت‌ها چه جوری می‌تونن به کسب و کارها کمک کنن؟ ما همه‌ی این سوالات رو در این مقاله براتون جواب می‌دیم و مزایای استفاده از تراکت تبلیغاتی رو براتون توضیح می‌دیم.

    پس با ما همراه باشین و بیاین با هم این ماجراجویی تبلیغاتی رو شروع کنیم! امیدوارم که از این مقاله لذت ببرین و اطلاعات مفیدی رو دریافت کنین. بریم سراغ ادامه‌ی مقاله و انتخاب‌های هوشمندانه برای تبلیغات کسب و کارها!

    تراکت تبلیغاتی چیه؟

    خب، بیاین یکم درباره‌ی تراکت تبلیغاتی حرف بزنیم. تصور کنین که شما یک کسب و کار دارین و میخواین به مردم بگین که محصولات یا خدماتتون چه مزایایی دارن . چطور این کار رو انجام میدین؟

    تراکت تبلیغاتی بهتون کمک می‌کنه که این کار رو به یه روش خیلی کارآمد و مفید انجام بدین. این تراکت‌ها یه نوع بروشور یا جزوه‌ای هستن که اطلاعات مرتبط با کسب و کارتون رو به شکل کوتاه و جذاب به مردم معرفی می‌کنن.

    همونطور که از اسمش پیداست، این تراکت‌ها به تبلیغ محصولات و خدمات کسب و کارها کمک می‌کنن. تصاویر گرافیکی جذاب و اطلاعات کامل در مورد محصولات و خدماتتون رو توی این تراکت‌ها میتونین بذارین.

    یه چیز جالب اینه که تراکت تبلیغاتی بهتون امکان این رو میده که اطلاعات مختلفی در مورد کسب و کارتون رو به مشتریانتون بدین. به این ترتیب، مردم می‌تونن تصمیم‌گیری بهتری در مورد خرید و استفاده از محصولات یا خدماتتون بکنن.

    تراکت تبلیغاتی یه راه خوبیه که کمترین هزینه‌ی ممکن رو برای تبلیغاتتون کنین. چاپ و توزیع این تراکت‌ها به مقدار کمی هزینه داره و به خصوص برای کسب و کارهای کوچیک و متوسط، گزینه‌ی عالی‌ای هستن.

    پس، اگه می‌خواید که برندتون رو به مردم معرفی کنین و محصولاتتون رو بهتر بفروشین، از تراکت‌های تبلیغاتی استفاده کنین و ببینی چه تفاوتی توی رونق کسب و کارتون می‌کنه!

    به این مقاله حتما سر بزن

    نحوه طراحی تراکت تبلیغاتی

    بهتره که درباره‌ی نحوه‌ی طراحی تراکت تبلیغاتی هم یه کم حرف بزنیم. حالا میخواین یه تراکت جذاب و متفاوت طراحی کنین که مخاطبانتون رو به خودش جذب کنه؛ چطور این کار رو انجام میدین؟

    اول از همه باید یه عنوان جذاب انتخاب کنین. عنوانی که نظر مخاطب‌ها رو جلب کنه و کنجکاوی‌شون رو زیاد کنه تا بیشتر بخونن.

    بعد از اون میتونین از تصاویر گرافیکی جذاب استفاده کنین. تصاویری که با محتوای تراکت همخونی داشته باشن و نشون بدن که کسب و کارتون چه خوبی‌ها و خصوصیت‌هایی داره.

    از نظر محتوا، باید اطلاعات کاملی رو درباره محصولات یا خدماتتون ارائه بدین. اما توجه کنین که این اطلاعات باید کوتاه و مفید باشن تا مخاطب‌ها با دیدنشون علاقه‌مند بشن و ادامه بدن.

    یه نکته دیگه اینه که به مخاطب‌ها فرصتی بدین تا با شما ارتباط برقرار کنن. این می‌تونه شامل شماره تماس، آدرس یا لینک وب‌سایت تون باشه.

    و در نهایت، بعد از طراحی و چاپ تراکت‌ها، باید بهترین جایگاه‌ها رو برای توزیع انتخاب کنین. میتونین  اونها رو توی محل‌های عمومی، فروشگاه‌ها یا نقاط پرترافیکی قرار بدین.

    پس به این نکات توجه کنین و تراکت‌های جذابی طراحی کنین که به کسب و کارتون کمک کنن. با این کار، مردم رو به خرید محصولات یا خدماتتون ترغیب میکنین و از اثربخشی تراکت تبلیغاتی لذت میبرین. 

    تخفیف دوره گرافیست شو

    ابعاد تراکت تبلیغاتی

    حالا بیاین درباره‌ی سایزهای تراکت تبلیغاتی صحبت کنیم. سایزها خیلی مهمن و بستگی به نوع تراکتی که  میخواین طراحی کنین داره.

    یکی از معمول‌ترین سایزها، سایز A4 هست. این سایز خیلی کاربردیه و میتونین اطلاعات زیادی رو روی این تراکت بذارین. مخصوصاً اگه میخواین جزئیات بیشتری راجع به محصولات یا خدماتتون ارائه بدین.

    سایز A5 هم یک گزینه عالیه. کوچکتر از A4 هست و کمی کوچک تر. با این سایز هم میتونین اطلاعات کاملی رو درباره کسب و کارتون به مخاطب‌ها بدین.

    اگه میخواین یه تراکت کوچک‌تر و جیبی طراحی کنین، میتونین از سایز A6 استفاده کنین. این سایز هم خیلی کارآمده و مخاطب‌ها راحت می‌تونن اون رو در جیب یا کیفشون قرار بدن.

    حالا بستگی به نیازها و هدف تراکت‌تون داره که کدوم سایز رو انتخاب کنین. برای تراکت‌های اطلاع‌رسانی و جزئیات دقیق، میتونین  از سایز بزرگتر استفاده کنین و برای تراکت‌های مختصر و کوتاه‌تر سایز کوچکتر رو انتخاب کنین.

    پس به این نکات توجه کنین و با انتخاب سایز مناسب، تراکت‌های مؤثری طراحی کنین که مخاطب‌ها رو به خودش جذب کنه و هدفتون رو بهتر انجام بده. امیدوارم که این توضیحات بهتون کمک کرده باشه و بتونین بهترین سایز رو برای تراکت‌های تبلیغاتی‌تون انتخاب کنین.

    این آموزش رو حتما ببین!

    سایز تراکت تبلیغاتی

    اولین تراکت تبلیغاتی چگونه به وجود اومد؟

    تراکت‌ها یک تاریخچه دییرینه دارن. اولین تراکت‌های تبلیغاتی در قرن نوزدهم در انگلستان ظاهر شدند. آنها به عنوان ابزاری مؤثر برای تبلیغ کالاها و خدمات شناخته میشدن و از آن زمان تاکنون ارزش آنها رشد چشمگیری داشته .

    تراکت‌ها در دهه‌های گذشته

    در دهه‌های گذشته، تراکت‌ها به عنوان یک وسیله یکپارچه برای تبلیغات محسوب میشدن. با پیشرفت تکنولوژی، ابن روش تبلیغاتی به شکل‌های متنوع‌تر و خلاقانه‌تری طراحی شدن.

    سخن آخر

    خب دوستان، به این پایان مقاله‌ی جذاب رسیدیم! امیدوارم که اطلاعاتی که از این مقاله به دست آوردین، براتون مفید واقع شده باشه.

    تراکت تبلیغاتی ابزاری قدرتمند و کم هزینه‌ای هست که به کسب و کارها کمک می‌کنه تا برندشون رو به مخاطبان معرفی کنن و فروششون رو افزایش بدن. با طراحی تراکت‌های جذاب و موثر، میتونین بهترین نتایج رو برای تبلیغاتتون به دست بیارین.

    حالا وقتشه که شما هم این تکنیک کارآمد رو در کسب و کارتون امتحان کنین. از انتخاب سایز مناسب تا طراحی محتوا و توزیع در جایگاه‌های مناسب، همه‌ی این نکات بهتون کمک می‌کنن تا تراکت‌هایی موثر و جذاب طراحی کنین.

    اگر شما هم روش های دیگه ای برای طراحی تراکت تبلیغاتی سراغ دارین در قسمت کامنت های  با دوستان آموزش گرافیکی خودتون به اشتراک بگذارین . همچنین میتونین جدیدترین مقالات آموزش های فتوشاپ رو در وب سایت آکادمی آموزش گرافیک مطالعه کنین.

    سوالات متداول

    خب تراکت تبلیغاتی یه برگه ای هست که اطلاعات کاملی درباره کسب و کار یا محصولات و خدماتش رو به مخاطبان ارائه می‌ده. این تراکت‌ها با تصاویر و محتوای جذابشون به مخاطبان تبلیغاتی رو منتقل می‌کن.

     تراکت‌ها ابزاری کارآمد و کم‌هزینه برای تبلیغ کسب و کارها هستن. با طراحی تراکت‌های جذاب و مختصر، میتونین به مخاطبان محصولات و خدماتتون رو معرفی کنین و فروشتون رو افزایش بدین.

    سایزها به نوع تراکتی که میخواین طراحی کنین بستگی دارن. معمولاً از سایزهای A4، A5 و A6 استفاده می‌شه. سایز A4 برای اطلاعات بیشتر، A5 برای مختصرتر و A6 برای تراکت‌های کوچک‌تر و جیبی مناسبه.

    از این مقاله خوشت اومد ؟ با دوستات به اشتراک بگذار.

    تلگرام
    واتساپ
    توئیتر
    ایمیل
    5/5 - (1 امتیاز)

    پست های مرتبط

    مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
    مدهای رنگی در فتوشاپ

    5 تا از مهم ترین مدهای رنگی در فتوشاپ

    آنچه در این پست میخوانید فتوشاپ یکی از اون برنامه‌های پرطرفداریه که تقریبا هر کسی که یه ذره با دنیای…

    بیشتر بخوانید
    بهترین ورژن فتوشاپ

    بهترین ورژن فتوشاپ کدومه؟ (آپدیت 2024)

    آنچه در این پست میخوانید امروز می‌خوایم یه گپ دوستانه در مورد یکی از بهترین و پرکاربردترین نرم‌افزارهای دنیا داشته…

    بیشتر بخوانید
    هوش مصنوعی فریپیک

    تحول در دنیای طراحی با هوش مصنوعی فریپیک: نگاهی به Reimagine

    آنچه در این پست میخوانید  امروز می‌خوایم درباره‌ی یکی از موضوعات داغ و جذاب این روزها صحبت کنیم؛ هوش مصنوعی…

    بیشتر بخوانید

    نظرات

    سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    آواتار کاربر کاربر مهمان زهرا 23 سپتامبر 2023

    آیا میشه تراکت با سایز A3 طراحی کرد؟

    محمد جواد احمدی 23 سپتامبر 2023

    سلام بله شدن میشه ولی سایز مناسبی برای تراکت نیست

    آواتار کاربر کاربر مهمان علیرضا خدایی 23 سپتامبر 2023

    سلام ممنون از آموزش خوبتون ، لطفا آموزش طراحی تراکت رو هم قرار بدین، باتشکر

    محمد جواد احمدی 23 سپتامبر 2023

    سلام ، خواهش میکنم
    چشم به زودی آموزش طراحی تراکت رو هم داخل سایت قرار میدیم.