تحول در دنیای طراحی با هوش مصنوعی فریپیک: نگاهی به Reimagine

هوش مصنوعی فریپیک
آنچه در این پست میخوانید
     امروز می‌خوایم درباره‌ی یکی از موضوعات داغ و جذاب این روزها صحبت کنیم؛ هوش مصنوعی و تاثیر شگفت‌انگیزش روی دنیای طراحی. شاید تا حالا اسم فریپیک به گوشت خورده باشه، ولی احتمالاً با ابزار جدیدی به اسم Reimagine آشنایی نداری. این مقاله قراره تو رو با این دو غول هوش مصنوعی در زمینه طراحی آشنا کنه و ببینیم چطور می‌تونیم از اون‌ها برای خلق طرح‌های بی‌نظیر استفاده کنیم. پس اگه تو هم دوست داری بدونی چطور می‌تونی با کمک هوش مصنوعی فریپیک به یه طراح حرفه‌ای تبدیل بشی، تا آخر این مقاله با ما همراه باش!

    فریپیک (Freepik) چیه؟

    خب حالا بریم سراغ فریپیک (Freepik). شاید تا حالا این اسم به گوشت خورده باشه، اما بذار یکم بیشتر در موردش توضیح بدم. فریپیک یه سایت خیلی معروفه که پر از منابع گرافیکی رایگانه. از تصاویر و وکتورها گرفته تا فایل‌های PSD و آیکون‌های مختلف. این سایت توی سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد و خیلی سریع تونست جای خودش رو توی دنیای طراحی باز کنه. فریپیک (Freepik) چیه؟ یه چیز خیلی جالب درباره‌ی فریپیک اینه که هم برای کسایی که دنبال چیزای رایگان می‌گردن مناسبه، هم برای اونایی که دنبال چیزای حرفه‌ای‌تر و پریمیوم هستن. تو میتونی  به راحتی توی این سایت سرچ کنی و هرچی که نیاز داری رو پیدا کنی. از طرفی، ابزارهای خیلی خوبی هم داره که بهت کمک می‌کنه تا طرح‌های خودت رو سریع‌تر و راحت‌تر ادیت کنی.  این یعنی اگه تو یه طراح هستی یا حتی یه کاربر عادی که فقط می‌خواد یه کارت ویزیت خوشگل درست کنه، فریپیک می‌تونه بهترین منبع برات باشه!

    نقش هوش مصنوعی در فریپیک

    فکر کن، یه زمانی بود که برای پیدا کردن یه عکس یا وکتور خاص باید کلی سایت رو می‌گشتیم و شاید حتی ساعت‌ها وقت می‌ذاشتیم. اما حالا با اومدن هوش مصنوعی، همه چیز خیلی راحت‌تر و سریع‌تر شده. فریپیک هم از این قافله عقب نمونده و با استفاده از هوش مصنوعی تونسته خیلی از کارها رو ساده کنه. مثلاً جستجوی هوشمند یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده‌شه. فقط کافیه یه کلمه رو سرچ کنی، هوش مصنوعی خودش می‌فهمه دنبال چی هستی و بهترین نتایج رو برات میاره. این یعنی دیگه لازم نیست کلی وقت بذاری تا به چیزی که میخوای برسی. یه ویژگی دیگه که خیلی باحاله، پیشنهاد محتواست. هوش مصنوعی بر اساس جستجوهای قبلیت و چیزهایی که بهش علاقه داشتی، محتواهای مرتبط و جالبی رو پیشنهاد می‌ده. اینجوری همیشه چیزهای جدید و خلاقانه‌ای برای دیدن و استفاده کردن داری. پس خلاصه بگم، هوش مصنوعی توی فریپیک یه جورایی مثل دستیار شخصیته که همیشه آماده‌ست تا بهترین تجربه‌ی ممکن رو برات فراهم کنه. اگه تا حالا از این امکانات استفاده نکردی، حتماً امتحانش کن تا ببینی چقدر می‌تونه بهت کمک کنه.

    چجوری به هوش مصنوعی فریپیک دسترسی داشته باشم؟

    برای اینکه بتونی از هوش مصنوعی فریپیک استفاده کنی اول باید وارد سایت freepik بشی. بعد باید یه حساب کاربری از بخش Sign up واسه خودت درست کنی. حالا که عضو این سایت شدی به بخش ai میری و بر روی گزینه AI image generator کلیک میکنی. AI image generator %D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86 %D8%A8%D9%87 %D8%A8%D8%AE%D8%B4 حالا توی بخش prompt  میتونی چیزی که از این هوش مصنوعی خفن میخوای رو به انگلیسی بنویسی تا اون بهت نزدیک ترین چیز به دستوری که بهش دادی رو بهت بده. همچنین میتونی از طریق ابزار هایی که توی داشبوردش قرار داده سبک عکسی که قراره بهت بده رو به صورت دلخواه تغییر بدی. این ابزار ها شامل مواردی که در ادامه میگم میشن: %D8%A7%D8%A8%D8%B2%D8%A7%D8%B1 %D9%87%D8%A7%DB%8C %D9%87%D9%88%D8%B4 %D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C %D9%81%D8%B1%DB%8C%D9%BE%DB%8C%DA%A9 1.سبک (Style) : وکتور، سه بعدی، کارتونی و همین‌طور استایل‌های زیادی رو میتونی برای تصویر موردنظرت خود انتخاب کنی. البته یه تعداد از این استایل ها مخصوص افرادی هست که اکانت پریمیوم فریپیک رو تهیه کردن. 2. رنگ(Color)  :پاییزی،سیاه و سفید، پاستلی، سِپیا و خیلی دیگه از موارد رو میتونی توی این بخش انتخاب کنی. 3.دوربین( camera): توی این بخش میتونی نوع سبک دوربین عکست رو که سامل پرتره ، بسته، سینماتیک و … میشه رو تعیین کنی. 4. نورپردازی (Lighting) : گزینه‌های مثل دراماتیک، استودیویی، گرم، سینمایی و…  رو میتونی انتخاب کنی. 5.تنظیمات (setting): توی تنظیمات میتونی حالت خروجی عکس که شامل سریع و باکیفیت میشه رو تعیین کنی. همچنین از بخش size میشه ابعاد تصویری که میخوای رو تعیین کنی. یکی از قابلیت های خوب این هوش مصنوعی اینه که میتونی بهش بگی که چه چیز هایی رو نمیخوای داخل این عکس باشه و با یه دستور اون ها رو از عکسی که قرار بهت بده پاک میکنی. این دستورات منفی رو میتونی توی همین تنظیمات در بخش Negative prompt بهش بدی.

    نمونه ای از دستورات

    حالا بیا چند نمونه پرامپت یا دستوراتی که میشه به این هوش مصنوعی داد رو بهت بگم: “prompt 1: “Find high-quality images of famous landmarks around the world, such as the Eiffel Tower and Statue of Liberty %D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87 %D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%AAprompt 2: “Generate a new vector graphic with a summer festival theme including elements like sun, music, and food %D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87 %D8%A7%DB%8C %D8%A7%D8%B2 %D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%AA2

    آشنایی با Reimagine

    حالا بیایید درباره Reimagine که یکی از جذاب ترین بخش های هوش مصنوعی فریپیک هست صحبت کنیم، این ابزار جدید و باحال که فریپیک به تازگی معرفی کرده. شاید با خودت فکر کنی “خب، Reimagine دیگه چیه؟” پس بذار ساده بگم. Reimagine یه ابزار هوش مصنوعی فوق‌العاده قدرتمنده که بهت کمک می‌کنه تا تصاویر و طرح‌های گرافیکیت رو به یه سطح کاملاً جدید ببری. یکی از ویژگی‌های خیلی جالب Reimagine اینه که می‌تونه تصاویر رو به صورت خودکار ویرایش کنه. مثلاً فرض کن یه عکس داری که نورپردازیش خیلی خوب نیست یا رنگ‌هاش نیاز به تغییر داره. با استفاده از Reimagine، فقط کافیه چند  عکست رو آپلود کنی تا هوش مصنوعی همه این کارها رو برات انجام بده. این یعنی دیگه لازم نیست ساعت‌ها وقت بذاری تا یه تصویر رو ویرایش کنی.

    چطوری با Reimagine کار کنیم؟

    ابتدا باید از صفحه اصلی سایت فریپک به بخش Reimagine بری . بعد از اینکه وارد این صفحه شدی ، حالا میتونی به این هوش مصنوعی خفن دسترسی داشته باشی. اول باید از بخش Upload عکسی که میخوای این هوش مصنوعی برات ادیت بزنه رو آپلود بکنی. بعد از اینکه عکست رو آپلود کردی خود Reimagine میاد و عکست رو تحلیل میکنه و پرامپت مخصوص به این عکس برات تولید میکنه. %D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86 %D8%A8%D9%87 %D8%A8%D8%AE%D8%B4 Reimagine حالا تو میتونی از بخش style نوع سبکی که میخوای برات ادیت بزنه رو انتخاب کنی. برای مثال میتونی سبک 3d یا سه بعدی رو انتخاب کنی تا خروجی عکست به صورت سه بعدی باشه. از بخش Aspect ratio  هم میشه نوع سایز عکس رو مشخص کنی .

    نمونه

    برای مثال ما این عکس رو آپلود کردیم و ازش خواستیم که به سبک طراحی پیکسلی بهمون بده. نمونه کار با Reimagine

    آیا هوش مصنوعی فریپیک برات مناسبه؟

    اگه به دنبال راه‌هایی برای خلاق‌تر شدن، افزایش سرعت کار و یا ارتقای کیفیت تصاویرت هستی، هوش مصنوعی فریپیک میتونه ابزاری ایده‌آل برای تو باشه. این ابزار به طراحان گرافیک در سطوح مختلف، از مبتدی تا حرفه‌ای، کمک میکنه تا به نتایج چشمگیری دست پیدا کنن.

    نحوه خرید اشتراک هوش مصنوعی فریپیک:

    برای خرید اشتراک هوش مصنوعی فریپیک میتونی به وب‌سایت فریپیک مراجعه کنی و از بین پلن‌های مختلف، پلنی که متناسب با نیازهای تو هست رو انتخاب کنی.

    خرید اشتراک هوش مصنوعی فریپیک

    نکاتی که باید قبل از خرید اشتراک هوش مصنوعی فریپیک به خاطر داشته باشی:

    • هوش مصنوعی فریپیک ابزاری نسبتاً جدیدی هست و ممکنه هنوز در حال توسعه باشه.
    • کیفیت تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی فریپیک به وضوح و کیفیت متنی(دستوری) که وارد میکنی بستگی داره.
    • برای استفاده از هوش مصنوعی فریپیک به یک اتصال اینترنتی پایدار نیاز داری.

    سخن پایانی

    خب دیدی که چطور هوش مصنوعی فریپیک با ابزارهای قدرتمند خودش، به‌خصوص Reimagine، می‌تونه دنیای طراحی رو برات ساده‌تر و خلاقانه‌تر کنه. از جستجوی هوشمند و ویرایش خودکار گرفته تا خلق محتوای جدید، همه و همه در اختیار توعه تا بتونی به بهترین شکل ممکن ایده‌هات رو به واقعیت تبدیل کنی. اگه تو هم مثل من عاشق طراحی هستی و دوست داری با کمترین زمان و تلاش، بهترین نتیجه رو بگیری، حتماً به فریپیک و Reimagine یه فرصت بده. با استفاده از این ابزارها، میتونی خلاقیتت رو به اوج برسونی و طرح‌هایی بسازی که شاید تا حالا فقط توی ذهنت بودن و نتوسته بودی پیاده شون کنی!  

    به این آموزش چه امتیازی میدی؟

    میانگین امتیازات / 5. تعداد رای ها

    تو اولین نفری باش که بهمون امتیاز میدی !

    پست های مرتبط

    مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
    آموزش پرامپت نویسی

    هر آنچه که باید درباره پرامپت نویسی بدانید!

    آنچه در این پست میخوانید تا حالا شده با یه ربات چت کنی و حس کنی داره باهات همکلام میشه؟…

    بیشتر بخوانید
    حذف سوژه از عکس در فتوشاپ

    آسون ترین روش حذف سوژه از عکس در فتوشاپ

    آنچه در این پست میخوانید خب دوستان گرافیست و عکاس، امروز می‌خوایم یه ترفند خفن فتوشاپ رو یاد بگیریم که…

    بیشتر بخوانید
    سایت های ساخت واترمارک

    ۴ تا از بهترین سایت های ساخت واترمارک که نمیدانستید!

    آنچه در این پست میخوانید خسته‌ای از اینکه زحمتت برای ساختن یه اثر هنری بی‌نظیر، با یه کپی ساده زیر…

    بیشتر بخوانید

    نظرات

    سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    آواتار کاربر کاربر مهمان sajedeh ۷ مرداد ۱۴۰۳

    سلام ، ممنون از این آموزش مفیدتون ، یه سوال داشتم ، چطور میتونم یه پرامت خوب به هوش مصنوعی فری پیک بدم که طرح دلخواهمو بهم بده

    محمد جواد احمدی ۸ مرداد ۱۴۰۳

    سلام میتونید دستوری که میخواید رو به گوگل ترنسلیت بدید تا به انگلیسی تبدیل کنه و بعد داخل هوش مصنوعی فری پیک وارد کنید

    آواتار کاربر کاربر مهمان SALEH ۲۷ تیر ۱۴۰۳

    آیا شما اشتراک هوش مصنوعی فری پیک رو هم در سایت تون میفروشید؟

    محمد جواد احمدی ۲۷ تیر ۱۴۰۳

    سلام وقت بخیر ، نه

    آواتار کاربر کاربر مهمان zahrasadat ۱۹ تیر ۱۴۰۳

    خیلی ممنون از این آموزش خوبتون ، یه سوال داشتم ، آیا میشه عکس های معمولی رو با استفاده از هوش مصنوعی فری پیک تبدیل به عکس سه بعدی کنیم؟

    محمد جواد احمدی ۱۹ تیر ۱۴۰۳

    سلام بله ، باید در بخش style گزینه ۳d رو انتخاب کنید

    آواتار کاربر کاربر مهمان سید حسین ۱۹ تیر ۱۴۰۳

    سلام وقت بخیر ، آیا این هوش مصنوعی نیاز به خرید اشتراک هم داره ؟

    محمد جواد احمدی ۱۹ تیر ۱۴۰۳

    سلام وقت بخیر، هوش مصنوعی فریپیک به شما اجازه میده که روزانه ۱۰ درخواست یا دستور بهش بدید و اگر تعداد درخواست های شما بیشتر از ۱۰ عدد شد باید اشتراک تهیه کنید