4 تا از بهترین سایت ها برای انتخاب پالت رنگی در طراحی

4 تا از بهترین سایت ها برای انتخاب پالت رنگی در طراحی
آنچه در این پست میخوانید

    همونطور که میدونیم رنگ ها یکی از عوامل مهم در طراحی های ما هستن. در واقع، رنگ ها قدرت زیادی برای ایجاد حس و احساسات در بین مخاطبان دارن و می میتونن تأثیر بسزایی بر روی تجربه کاربران در طراحی ها و وب سایت ها داشته باشن. پس واضحه که استفاده از رنگ های مناسب و ایجاد پالت های رنگی مناسب میتونه به طراحان در ایجاد طرح های جذاب و حرفه ای کمک کنه.

    در این مقاله از سایت آکادمی آموزش گرافیک، به بررسی برخی از بهترین سایت های انتخاب رنگ و ساخت پالت رنگی قراره بپردازیم که به طراحان و گرافیست ها کمک می کنه تا با استفاده از رنگ های مناسب، طرح های خود را جذاب تر و حرفه ای تر کنن.

    پالت رنگی چیه؟

    خب قبل از معرفی سایت های انتخاب رنگ باید اول بدونیم که پالت رنگی چیه و چه کاربردی داره؟

    پالت رنگی یه مجموعه از رنگ‌های استاندارده که برای استفاده در صنایع مختلف از جمله طراحی وب، طراحی گرافیکی، چاپ و غیره استفاده میشه. این پالت رنگی شامل رنگ‌های اصلی RGB و 4  رنگ ترکیبی (به عنوان مثال آبی فیروزه ای ، بنفش و زرد و سیاه) میشه که با ترکیب اونها میشه رنگ‌های دیگه رو تولید کنیم.

    پالت رنگی رو میتونیم به صورت دستی و یا با استفاده از نرم‌افزارهای طراحی گرافیکی اعمال کنیم. یکی از معروف‌ترین پالت‌های رنگی، پالت رنگی RGB هست که برای استفاده در طراحی وب و صفحات وب استفاده میشه. هر رنگ تو این پالت با ترکیب قرمز، سبز و آبی درصدی از هر کدوم تولید میشه.

    پالت رنگی چیست

    سایت ها فوق العاده برای انتخاب پالت رنگی در طراحی

    سایت های انتخاب رنگ و سازندگان پالت رنگ ابزارهای فوق العاده مفید و جذابی برای طراحان و گرافیست ها هستن. این سایت ها به طراحان کمک میکنن تا با استفاده از رنگ های مناسب طرح های خود را جذاب تر و چشم نوازتر کنن.

    سایت Coolors(آسان و جذاب)

    خب بریم سراغ اولین سایت از سری سایت های جذاب برای انتخاب پالت رنگی در طراحی

    Coolors یکی بهترین از ابزارهای طراحی و انتخاب پالت رنگی آنلاینه. با استفاده از این سایت، ما میتونیم به سرعت و با سهولت پالت رنگی مورد نظر خودمون رو ایجاد کنیم. این سایت یکی از بهترین سایت ها برای افراد مبتدی در زمینه طراحیه.

    در این سایت، میتونیم از دو حالت مختلف برای ایجاد پالت رنگی استفاده کنیم. حالت اول، حالت اتفاقی و رندومه که به صورت تصادفی یک سری از رنگ‌ها را برای ما  نمایش میده و ما میتونیم در صورت نیاز اون ها رو ویرایش و تغییر بدیم.

    حالت دوم، حالت دستیه. در این حالت، ما میتونیم رنگ‌های مورد نظر خودمون رو با استفاده از بخش جستجو یا انتخاب از رنگ‌های پراکنده در صفحه ایجاد کنیم. همچنین، این سایت ابزارهای دیگری مانند انتخاب پالت‌های مورد استفاده در برندهای معروف و ابزارهای دیگر را نیز در اختیار ما قرار می‌ده.

    Coolors بسیار سریع و آسانه و به صورت رایگان و بدون نیاز به ثبت نام قابل دسترسیه که از مزیت های خوب این سایته.

    سایت Coolors

    یک آموزش جذاب دیگه!

    آموزش ساخت افکت نئون در فتوشاپ

    سایت Color Hunt(سریع و فوق العاده)

    Color Hunt یک سایت آنلاینه که به طراحان گرافیک و وب، پالت رنگ‌های زیبا و متنوع رو  ارائه میده. این سایت شامل مجموعه‌ای از پالت رنگ‌های آماده هست که به ما کمک میکنه تا برای پروژه‌های خودمون رنگ‌هایی رو پیدا کنیم که بهترین انتخاب برای اون ها باشه.

    در این سایت، پالت رنگ‌ها به دسته‌بندی‌های مختلف تقسیم شدن. به عنوان مثال، میتونیم پالت‌هایی را برای طراحی وب، طراحی لوگو، یا حتی برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی پیدا کنیم. از خارق العاده ترین امکان این سایت میشه به امکان دانلود فایل‌های SVG و PNG برای استفاده در پروژه‌های گرافیکی اشاره کنیم.

    Color Hunt برای استفاده رایگان و بدون نیاز به ثبت نام قابل دسترسیه. به راحتی میتونیم از وبسایت اون و یا نرم افزار آنلاینش استفاده کنیم

    سایت ترکیب رنگ برای فتوشاپ

    سایت Adobe color (مخصوص حرفه ای ها)

     یکی از محبوب‌ترین و قدرتمندترین ابزارها برای انتخاب پالت رنگی در طراحی سایت ادوبی کالر هست. این سایت که جز یک بخش از سایت Adobe  هست، ابزارهای جذاب و مختلف زیادی رو ارائه میده که به ما امکان تولید پالت رنگی با توجه به رنگ‌های پایه و ایده‌های خودمون رو میده.

    از اونجایی که این سایت امکانات پیشرفته ای داره پیشنهاد ما اینه که اگر در اول کار هستین و هنوز دوره آموزش فتوشاپ رو ندیدن و طراح حرفه ای نیستین از سایت های قبلی استفاده کنین.

    سایت ترکیب رنگ آنلاین

    سایت Paletton (جذاب اما مخصوص حرفه ای ها)

    سایت Paletton یکی از ابزارهای طراحی و انتخاب پالت رنگی بسیار محبوب و قدرتمنده. این سایت به ما اجازه میده تا با استفاده از چرخه رنگی سه بعدی، پالت رنگی خودمون رو ایجاد کنیم

    تو این سایت، ما میتونیم یک رنگ پایه رو انتخاب کنیم، بعد با استفاده از چرخه رنگی، رنگ‌های مختلفی رو با توجه به تنظیمات مختلفی مانند روشنایی، روشنایی پایین، رنگ‌های مکمل و غیره ایجاد کنیم. همچنین این سایت ابزارهای دیگری مانند انتخاب پالت‌های محبوب، انتخاب پالت‌های مورد استفاده در برندهای معروف و ابزارهای دیگر رو نیز در اختیار ما قرار میده.

    با استفاده از Paletton، میتونیم پالت رنگی حودمون رو  به سادگی ایجاد کنیم و از اون در پروژه‌های طراحی خودمون استفاده کنیم. این سایت به صورت رایگان و بدون نیاز به ثبت نام قابل دسترسیه و به همین دلیل از جمله ابزارهای بسیار محبوب در زمینه طراحیه.

    سایت Paletton

    یک آموزش جذاب دیگه!

    ۳ هوش مصنوعی برای تبدیل متن به عکس

    سخن آخر

    انتخاب پالت رنگی مناسب برای هر پروژه گرافیکی، یکی از اصولی‌ترین مراحل در طراحی هست. اما با استفاده از سایت‌های آنلاین مناسب، میتونیم با سرعت بیشتری پالت‌های رنگی زیبا و مناسب رو برای پروژه های خودمون ایجاد کنیم. در این مقاله، چهار سایت برتر برای انتخاب پالت رنگی در طراحی رو به شما معرفی کردیم که شامل Adobe Color، Paletton، Coolors و Color Hunt بودن. با استفاده از این سایت‌ها، میتونین پالت رنگی خودتون رو  با سرعت و دقت بیشتری ایجاد کنین و در نتیجه، به طراحی جذاب‌تر و حرفه‌ای‌تری دست پیدا کنین.

    از این مقاله خوشت اومد ؟ با دوستات به اشتراک بگذار.

    تلگرام
    واتساپ
    توئیتر
    ایمیل
    5/5 - (1 امتیاز)

    پست های مرتبط

    مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
    مدهای رنگی در فتوشاپ

    5 تا از مهم ترین مدهای رنگی در فتوشاپ

    آنچه در این پست میخوانید فتوشاپ یکی از اون برنامه‌های پرطرفداریه که تقریبا هر کسی که یه ذره با دنیای…

    بیشتر بخوانید
    بهترین ورژن فتوشاپ

    بهترین ورژن فتوشاپ کدومه؟ (آپدیت 2024)

    آنچه در این پست میخوانید امروز می‌خوایم یه گپ دوستانه در مورد یکی از بهترین و پرکاربردترین نرم‌افزارهای دنیا داشته…

    بیشتر بخوانید
    هوش مصنوعی فریپیک

    تحول در دنیای طراحی با هوش مصنوعی فریپیک: نگاهی به Reimagine

    آنچه در این پست میخوانید  امروز می‌خوایم درباره‌ی یکی از موضوعات داغ و جذاب این روزها صحبت کنیم؛ هوش مصنوعی…

    بیشتر بخوانید

    نظرات

    سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    آواتار کاربر کاربر مهمان علی86 12 آگوست 2023

    سلام ، داخل این سایت ها میشه رنگ برای گرادینت هم انتخاب کنیم؟

    محمد جواد احمدی 12 آگوست 2023

    سلام بله میتونید پالت رنگی برای گرادینت ها هم انتخاب کنید

    آواتار کاربر کاربر مهمان fahim 12 آگوست 2023

    سلام ، آیا سایت ایرانی برای انتخاب پالت رنگی وجود داره؟

    محمد جواد احمدی 12 آگوست 2023

    سلام بله
    سایت : ircolor.ir