5 روش سریع برای تشخیص فونت از روی عکس

تشخیص فونت از روی عکس
آنچه در این پست میخوانید

    در دنیای طراحی وب و گرافیک، استفاده از فونت‌های مناسب و جذاب خیلی مهمه. اما بعضی وقتا ممکنه با یه عکس یا طرح زیبا و جذاب روبرو بشیم ولی نتونیم نام فونتی که در اون طرح استفاده شده رو  تشخیص بدیم. این مشکل در طراحی وب، تایپوگرافی و گرافیک بسیار رایجه. امروز اومدیم که با این مقاله، این مشکل رو حل کنیم و به بررسی روش‌های تشخیص فونت از روی عکس بپردازیم.

    چرا باید فونت‌ها رو شناسایی کنیم؟

    شناخت فونت‌ها  و تشخیص فونت از روی عکس در طراحی گرافیکی، تولید محتوا وب و همچنین تولید محصولات چاپی اهمیت بالایی داره. درک نوع فونت مورد استفاده در یک عکس یا لوگوتایپ به طراحان گرافیک  تا طرح‌ها و متن های خودشون رو بهتر و بهینه‌تر بنویسن طراحی کنن. همچنین این اطلاعات میتونه در جلب توجه مخاطبان و بازدیدکنندگان نقش موثری داشته باشه.

    استفاده از فتوشاپ برای تشخیص فونت از روی عکس

    استفاده از فتوشاپ یکی از بهترین و سریع ترین روش ها برای تشخیص فونت مورد استفاده در عکس‌هاست. فتوشاپ یه نرم‌افزار قدرتمند در زمینه طراحی و ویرایش تصاویرخ و امکانات مختلفی برای تحلیل و شناسایی فونت‌ها رو هم در اختیار ما قرار میده.

    برای اینکه بتونیم یه فونت رو از روی یه عکس تشخیص بدیم کافیه مراحلی که در ادامه میگم رو دنبال کنین.

    1.عکس یا طرحی که میخواین فونت رو از روی اون تشخیص بدین رو وارد فتوشاپ کنین.

    2. حالا از منوی Type  گزینه Match Font  رو انتخاب کنین.

    استفاده از فتوشاپ برای تشخیص فونت از روی عکس

    3. بعد از انتخاب Match Font  یه پنجره جدید براتون باز میشه . در اینجا باید ابتدا اون قسمتی از متن رو که میخواین فونتش رو پیدا کنه انتخاب کنین.

    4. بعد انتخاب متن ، یه سری فونت نمایش میده که شبیه فونتیه که خودتون انتخاب کردین.

    5. فونتی که دوست دارین رو انتخاب کنین و ok رو بزنین.

    فتوشاپ برای تشخیص فونت از روی عکس

     حتما این مقاله رو بخون!

    هرآنچه که درباره لوگوتایپ باید بدانید!

    استفاده از سایت ها برای تشخیص فونت

    ابزارهای آنلاین مختلفی وجود دارن که بهتون کمک میکنن تا فونت مورد استفاده در یک عکس رو تشخیص بدین. این سایت ها عموماً بر اساس الگوریتم‌های خاصی عمل میکنن و با آپلود عکس، فونت مورد استفاده رو تشخیص میدن. 

    برای تشخیص فونت‌ها، میتونین از چندین سایت آنلاین استفاده کنین. در زیر، 4 سایت برتر برای تشخیص فونت انگلیسی و فارسی رو براتون معرفی میکنیم :

    1. سایت Identifont

    سایت Identifont یه ابزار آنلاین قدرتمند برای تشخیص فونت از روی عکس و شناسایی فونت ها هست. این سایت بهتون کمک میکنه تا با پاسخ به سوالاتی درباره ویژگی‌های فونت، فونت مورد نظر خودتون رو پیدا کنین.

    هنگام استفاده از سایت Identifont، میتونین از بخش Fonts by Appearance به سوالات مربوط به ویژگی‌های فونت پاسخ بدین. این سوالات میتونه شامل شکل حروف، طول و عرض حروف، انحنا، نوع خط، و بسیاری از ویژگی‌های دیگه باشه. با پاسخ دادن به این سوالات، در فرایند شناسایی فونت مورد نظرخودتون کمک میکنین.

    همچنین میتونین از قسمت Fonts by Picture از طریق عکس فونتی که میخواین رو پیدا کنین.

    Identifont از پایگاه داده‌ای گسترده ای استفاده میکنه که حاوی اطلاعات بسیاری از فونت‌های مختلفه. با بررسی و مقایسه ویژگی‌های فونتی که شما در سوالات وارد میکنین، این سایت تلاش میکنه تا بهترین مطابقت رو پیدا کنه و فونت مورد نظر رو شناسایی کنه.

    با استفاده از Identifont، میتونین به سادگی فونت‌ها رو تشخیص بدین و در پروژه‌های خود استفاده کنین.

    سایت تشخیص فونت انگلیسی

    2. سایت Font Squirrel Matcherator

    سایت Font Squirrel Matcherator یه سایت جذاب دیگه برای تشهیص فونت از روی عکسه. این سایت بهتون این امکان رو میده تا با بارگذاری عکس، فونت مورد استفاده در اون طرح رو تشخیص بدین.

    استفاده از Font Squirrel Matcherator هم خیلی آسونه. شما کافیه که عکسی که شامل فونت مورد نظرتون هست رو در بخش Upload Image بارگذاری کنین. سپس، با تجزیه و تحلیل عکس و مقایسه ویژگی‌های اونها با پایگاه داده فونت‌های سایت، بهترین فونت رو از لحاظ شباهت پیدا میکنه و بهتون نشون میده.

    فونت یاب انگلیسی از روی عکس

    3.سایت WhatTheFont برای تشخیص فونت از روی عکس

    سایت WhatTheFont یه ابزار آنلاین قدرتمند دیگه برای تشخیص فونت‌هاست. این سایت توسط MyFonts ارائه میشه و با بارگذاری عکس، فونت مورد استفاده رو شناسایی میکنه.

    استفاده از WhatTheFont بسیار سادس.فقط کافیه عکسی که فونت اون رو میخواین ، در سایت آپلود کنین تا این سایت با تحلیل عکس و شناسایی ویژگی‌های فونت ها، بهترین مطابقت رو پیدا کنه و فونت مورد نظر رو بهتون نمایش بده.

    WhatTheFont با استفاده از الگوریتم‌های خاصی که بر مبنای شکل حروف، ضخامت خطوط، فواصل بین حروف و سایر جزئیات ، تلاش میکنه تا نتیجه دقیقی رو  در اختیارتون قرار بده. علاوه بر شناسایی فونت، سایت همچنین اطلاعات مربوط به نام فونت، شرکت تولید کننده و لینک دانلود فونت رو هم بهتون میده .

    با استفاده از WhatTheFont، شما  میتونین به راحتی فونت مورد استفاده در عکس‌ها رو تشخیص بدین و در طراحی‌هاتون استفاده کنین. این سایت به طراحان، تایپوگرافیست‌ها و علاقه‌مندان به فونت‌ها ابزاری کارآمد و مفید رو برای شناسایی و استفاده از فونت‌ها فراهم میکنه.

    4.سایت برای تشخیص فونت فارسی از روی عکس

    یکی از سایت‌هایی که برای تشخیص فونت‌های فارسی از روی عکس‌ها استفاده میشه ، سایت “فونت یاب” (FontYab) هست. این سایت به شما امکان میده با بارگذاری یک عکس حاوی فونت فارسی، فونت مورد نظر تون رو تشخیص بدین و شناسایی کنین.

    این سایت علاوه بر تشخیص فونت منبع جامع و کامل برای دانلود فونت های رایگان فارسی هست که به راحتی با استفاده از این سایت میتونین فونت ها رو دانلود کنین.

    تشخیص فونت فارسی آنلاین

    این آموزش رو حتما ببین!

    ۵ تا از بهترین سایت های فتوشاپ آنلاین

    اگر هیچ کدوم از روش هایی که گفتیم جواب نداد ، بهتره که با یه طراح گرافیست مشورت کنین تا اون در زمینه تشخیص فونت از روی عکس بهتون کمک کنه.

    سخن آخر

    در نتیجه، استفاده از سایت‌ها و ابزارهای آنلاین برای تشخیص فونت‌ها از روی عکس‌ها، برای طراحان، گرافیست‌ها، وبمسترها و علاقه‌مندان به فونت‌ها بسیار مفیده. این سایت‌ها امکان شناسایی دقیق فونت‌های فارسی رو هم فراهم میکنن و به کاربران این امکان رو میدن تا فونت‌های مورد نظر خودشون رو  برای استفاده در پروژه‌های طراحی پیدا کنن.

    با استفاده از سایت‌هایی مانند Identifont، WhatTheFont و Font Squirrel Matcherator، میتونین با بارگذاری عکس‌هایی که حاوی فونت مورد نظرتون هست، به سرعت و به طور دقیق فونت ها رو شناسایی کنین. همچنین، سایت فونت یاب به عنوان یک منبع آنلاین فونت فارسی، مجموعه‌ای گسترده از فونت‌های فارسی رو برای دسترسی آسون بهتون ارائه میده.

    استفاده از این سایت‌ها و ابزارها برای تشخیص فونت‌ها از روی عکس‌ها، زمان و زحمت طراحان رو به شدت کم میکنه و امکان انتخاب فونت مناسب و هماهنگ با نیازهای پروژه رو نیز فراهم میکنه . با استفاده از این ابزارها، طراحان میتونن با سرعت بیشتری به فونت‌های مورد نظر خودشون دسترسی پیدا کنن و تجربه طراحی مطلوب‌تری رو برای کارفرما ها فراهم کنن.

    اگر شما سایت های دیگه ای برای تشخیص فونت از روی عکس سراغ دارین در قسمت کامنت های  با دوستان آموزش گرافیکی خودتون به اشتراک بگذارین . همچنین میتونین جدیدترین مقالات آموزش های فتوشاپ رو در وب سایت آکادمی آموزش گرافیک مطالعه کنین.

    سوالات متداول

    بله، تمامی ابزار ها و سایت هایی که برای تشخیص فونت معرفی کردیم رایگان هستن. 

    تشخیص فونت به صورت دستی نیازمند تجربه و شناخت دقیق از فونت‌ها هست. برای کاربران حرفه‌ای و با تجربه که دوره آموزش فتوشاپ رو دیدن، این کار ممکنه راحت‌تر باشه. اما برای مبتدیان، ممکنه مشکلاتی داشته باشه و نیاز به تمرین بیشتر داشته باشن.

    از این مقاله خوشت اومد ؟ با دوستات به اشتراک بگذار.

    تلگرام
    واتساپ
    توئیتر
    ایمیل
    5/5 - (1 امتیاز)

    پست های مرتبط

    مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
    مدهای رنگی در فتوشاپ

    5 تا از مهم ترین مدهای رنگی در فتوشاپ

    آنچه در این پست میخوانید فتوشاپ یکی از اون برنامه‌های پرطرفداریه که تقریبا هر کسی که یه ذره با دنیای…

    بیشتر بخوانید
    بهترین ورژن فتوشاپ

    بهترین ورژن فتوشاپ کدومه؟ (آپدیت 2024)

    آنچه در این پست میخوانید امروز می‌خوایم یه گپ دوستانه در مورد یکی از بهترین و پرکاربردترین نرم‌افزارهای دنیا داشته…

    بیشتر بخوانید
    هوش مصنوعی فریپیک

    تحول در دنیای طراحی با هوش مصنوعی فریپیک: نگاهی به Reimagine

    آنچه در این پست میخوانید  امروز می‌خوایم درباره‌ی یکی از موضوعات داغ و جذاب این روزها صحبت کنیم؛ هوش مصنوعی…

    بیشتر بخوانید

    نظرات

    سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    آواتار کاربر کاربر مهمان پرنیا 15 جولای 2023

    یه سوال داشتم ، آیا فتوشاپ میتونه فونت های فارسی رو هم از روی عکس پیدا کنه؟

    محمد جواد احمدی 15 جولای 2023

    بله ولی به طور دقیق اینکار رو انجام نمیده و بیشتر بدرد بخور فونت های انگلیسی میخوره

    آواتار کاربر کاربر مهمان شیدا امیری 15 جولای 2023

    سلام ، آیا از سایت فونت یاب میتونم برای تشخیص فونت از روی عکس استفاده کنم؟

    محمد جواد احمدی 15 جولای 2023

    بله ، همچنین از این سایت میتونین برای دانلود فونت های فارسی رایگان استفاده کنین