برترین فونت ها برای طراحی پوستر که تا حالا نمیدانستید!

فونت ها برای طراحی پوستر

 امروز در مورد یه موضوع جذاب و مهم قراره صحبت کنیم که البته خیلی از ماها بهش فکر نمی‌کردیم، ولی وقتی بهش فکر کنیم، میفهمیم که چقدر مهمه. حدس می‌زنم تو هم مثل خیلی از طراحا بعد از دیدن یه پوستر قشنگ و جذاب، فکر کردی “وای، چه فونتیه این؟”. حالا  تو این مقاله با هم میبینیم که این فونت ها برای طراحی پوستر چقدر  می‌تونه توی طراحی ها تأثیر داشته باشه و چطور می‌تونیم با انتخاب درست، پوسترهامون رو به یه سطح جدید از طراحی و جذابیت برسونیم. پس حتماً با ما بمونین و این سفر در دنیای فونت‌های پوستر رو با هم شروع کنیم.

لیست جذاب ترین فونت ها برای طراحی پوستر

1.فونت کلمه

فونت کلمه توسط ناصر خادم تعلق طراحی شده و ساختاری هندسی و منظم داره. استخوان‌بندیِ اندامِ این قلم بهتون فضایی شسته و رفته رو ارائه میده. پویایی و انرژیِ فونت کلمه ، برای استفاده در اکثر آثار مدرن به‌ویژه برای طراحی پوستر بسیار مناسبه .
با استفاده از فونت ها برای طراحی پوستر مثل  فونت کلمه میتونین پوستر های خیلی جذابی رو طراحی کنین. 

فونت کلمه برای طراحی پوستر

2. فونت دوران برای طراحی پوستر

دوران یه فونت تایپوگرافی serif هست که توسط رضا بختیاری فرد و فرشته ایرانشاهی طراحی شده . این فونت برای استفاده در انواع پروژه های گرافیکی بخصوص طراحی پوستر ، طراحی شده . 

فونت دوران دارای 6 وزن مختلفه: Thin، Light، Regular، Medium، Bold و Extra Bold. همچنین یه نسخه متغیر از فونت وجود داره که بهتون  امکان این رو میده تا وزن فونت رو به صورت دلخواه تنظیم کنین.

فونت دوران یک فونت مدرن و انعطاف پذیره که میشه از اون برای ایجاد انواع سبک های گرافیکی استفاده کرد. این فونت برای استفاده در پروژه های رسمی و غیر رسمی هم مناسبه و میتونین از اون برای ایجاد متن های خوانا و جذاب در پوستر استفاده کنین. این فونت هم جز برترین فونت ها برای طراحی پوستر به حساب میاد.

برخی از ویژگی های فونت دوران عبارتند از:

  • _ منحنی های نرم و ظریف
  • _ لبه های تیز
  • _ کنتراست زیاد
  • _ وزن های مختلف
  • _ نسخه متغیر

به این مقاله حتما سر بزن

مهم ترین تفاوت های بنر و پوستر که باید بدانید!

فونت برای طراحی پوستر

3.فونت مربع

فونت مربع فونت sans-serif هندسیه که توسط حسن منظوری و شهرزاد اکبری طراحی شده . از این فونت هم میتونین برای طراحی پوستر های گرافیکی استفاده کنین.

فونت مربع دارای 9 وزن مختلفه: Thin، Light، Regular، Medium، Bold، Extra Bold، Black و Black. 

فونت مربع هم مثل فونت دوران یه فونت مدرن و انعطاف پذیره که میشه  از اون برای ایجاد انواع سبک های گرافیکی در طراحی پوستر استفاده کرد. 

برخی از ویژگی های فونت مربع عبارتند از:

  • _ خطوط صاف و تیز
  • _ کنتراست زیاد
  • _ وزن های مختلف
  • _ نسخه متغیر
فونت برای پوستر مذهبی
4.فونت رخ برای طراحی پوستر

فونت رخ یه فونت هندسی بدون سریف هستش که توسط کامیاب جعفری طراحی شده . این فونت در سال 1400 منتشر شد و برای استفاده در انواع پروژه های گرافیکی، تبلیغات، پوستر، لوگو، بسته بندی، مجلات، کتاب ها، سایت ها و نرم افزار ها طراحی شده است.

فونت رخ دارای 12 وزن مختلفه: Thin، Light، Regular، Medium، Bold، Extra Bold، Black، Blacker، Super Black، Extra Blacker و Extra Extra Blacker. همچنین یک نسخه متغیر از فونت وجود دارد که به شما امکان میده وزن فونت رو به صورت پیوسته تنظیم کنین.

فونت رخ هم یک فونت مدرن و انعطاف پذیره که می توان از اون برای ایجاد انواع سبک های گرافیکی استفاده کنین. این فونت برای استفاده در پروژه های رسمی و غیر رسمی مثل سفارش طراحی پوستر مناسبه و میتونه از اونبرای ایجاد متن های خوانا و جذاب استفاده کنه.

برخی از ویژگی های فونت رخ عبارتند از:

  • _ خطوط صاف و تیز
  • _ کنتراست زیاد
  • _ وزن های مختلف
  • _ نسخه متغیر

این آموزش رو حتما ببین!

فونت پوستر فتوشاپ

5.فونت ری

فونت ری یکی از جذابترین فونت ها برای  انتخاب‌های طراحان برای استفاده در عنوان‌های جدی و مهم در سفارش طراحی پوستره؛ که همین مسئله ایده‌ی اصلی شکل‌گیری خانواده‌ی فونت «ری» هست .

ویژگی ها و نکات فونت ری برای استفاده در طراحی پوستر:

  • – فونت ری  یک خانواده کامله که هفت وزن داره 
  • -استفاده در تیتر های پوسترها برای زیبا تر شدن طرح
  • – توصیه میکنیم از این فونت در زیر متن ها استفاده نکنین
فونت فارسی برای پوستر تبلیغاتی - فونت ها برای طراحی پوستر

نکات مهم در انتخاب فونت ها برای طراحی پوستر

در ادامه چند نکته برای انتخاب فونت ها برای طراحی پوستر میگوییم:

  • فونت را با توجه به مخاطبان هدف خود انتخاب کنین: اگر پوسترتون برای مخاطبان عمومیه، از یک فونت خوانا و قابل خواندن استفاده کنین. اگر پوسترتون برای مخاطبان خاصه، از یک فونت با ظاهر خاص و خلاقانه استفاده کنین.
  • فونت را با توجه به پیام پوستر خود انتخاب کنین:. اگر پوستر تون پیامی جدی داره، از یه فونت رسمی و سنتی استفاده کنین. اگر پوسترتون پیامی شاد و سرگرم‌کننده داره، از یک فونت غیررسمی و مدرن استفاده کنین.
  • فونت را با توجه به اندازه پوستر خود انتخاب کنین: اگر پوستر کوچکه، از یک فونت با اندازه بزرگ استفاده کنین. اگر پوستر بزرگه، از یک فونت با اندازه کوچکتر استفاده کنین.

با پیروی از این نکات، میتونین بهترین  فونت ها برای طراحی پوستر خود انتخاب کنین که بهتون کمک میکنه  پیام پوسترتون رو به طور موثر منتقل کنین.

سخن آخر

با انتخاب فونت مناسب برای طراحی پوستر، طراحی های خودتون رو به یه اثر هنری تبدیل میکنه که به چشم مخاطبان میخوره و پیامتون رو  به بهترین شکل منتقل میکنه. همچنین، توجه به تطابق فونت با موضوع، هدف و سبک پوستر از اهمیت بالایی برخورداره. حالا با دانشی که از انتخاب فونت و لیست  فونت ها برای طراحی پوستر به دست آوردین، میتونین به راحی سراغ طراحی خودتون برین.

اگر شما هم فونت های دیگه ای برای طراحی پوستر سراغ دارین در قسمت کامنت های  با دوستان آموزش گرافیکی خودتون به اشتراک بگذارین . همچنین میتونین جدیدترین مقالات آموزش های فتوشاپ رو در وب سایت  آکادمی آموزش گرافیک مطالعه کنین.

سوالات متداول

انتخاب فونت مناسب در طراحی پوستر، تأثیر زیادی بر جذب توجه، خوانایی و انتقال پیام داره. فونت‌ها با شکل‌ها و سبک‌های مختلف، احساسات و مفهوم پوستر رو به بهترین شکل منتقل میکنن.

برای انتخاب فونت مناسب، ابتدا هدف و موضوع پوستر تون رو مشخص کنین. سپس به خوانایی، سبک طراحی، سازگاری با محتوا و اندازه مناسب فونت توجه کنین.

نه، شما میتونین برای هر نوع پوستر از فونت‌های مختلف استفاده کنین. اما توجه به تطابق فونت با موضوع و هدف پوستر بسیار مهمه.

بله، می‌توانید فونت‌های مختلف رو در یک پوستر ترکیب کنین. اما باید مطمئن بشین که ترکیب فونت‌ها به طراحی اضافه میشه و تناسب مناسبی دارن. فونت ها برای طراحی پوستر بایدترکیب هماهنگی داشته باشن.

از این مقاله خوشت اومد ؟ با دوستات به اشتراک بگذار.

تلگرام
واتساپ
توئیتر
ایمیل
5/5 - (1 امتیاز)

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
سایت های هوش مصنوعی تبدیل عکس به انیمه و کارتون

سایت های هوش مصنوعی تبدیل عکس به انیمه و کارتون😍

تو این مقاله می‌خوایم بریم سراغ دنیای جادویی تبدیل عکس به کارتون و انیمیشن با هوش مصنوعی

بیشتر بخوانید
ویژگی فتوشاپ 2024

۴ ویژگی فتوشاپ ۲۰۲۴ که باید بدونی!

آنچه در این پست میخوانید خفن ترین ویژگی های فتوشاپ ۲۰۲۴ ابزار های جدید فتوشاپ ۲۰۲۴ ۱. ابزار Generative Fill:…

بیشتر بخوانید
انتخاب رنگ در طراحی بنر

انتخاب رنگ در طراحی بنر

آنچه در این پست میخوانید اهمیت انتخاب رنگ در طراحی بنر جلب توجه برانگیختن احساسات  منتقل کردن پیام عواملی که…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار کاربر کاربر مهمان ابوالفضل محمد زاده ۴ مهر ۱۴۰۲

سلام ، آموزش خوب و مفیدی بود ، لطفا یک مقاله درباره فونت های مخصوص تراکت هم بنویسید ، با تشکر

محمد جواد احمدی ۴ مهر ۱۴۰۲

سلام ، چشم به زودی در رابطه با این موضوع هم مقاله خواهیم رفت

آواتار کاربر کاربر مهمان reza jafari ۴ مهر ۱۴۰۲

برای طراحی پوستر چه فونت هایی رو میشه با هم ترکیب کرد؟

محمد جواد احمدی ۴ مهر ۱۴۰۲

سلام ترکیب فونت های یکان بخ و دوران، یا رخ و مربع میتونه طراحی پوستر رو زیباترکنه