هوش مصنوعی فتوشاپ که همه را شگفت زده میکند!🤯

هوش مصنوعی فتوشاپ

 وقتی به فکر هنر دیجیتال و ویرایش تصاویر میفتین، حتماً  برنامه  فتوشاپ به ذهنتون میاد، درسته؟ حالا فکر کنین، چقدر باحال بود که بتونین توی این برنامه با یه کلیک ساده اشیاء رو انتخاب کنین و از تصاویر خودتون جدا کنین یا با نوشتن یک دستور به فتوشاپ بگین که جای این شی رو برام با یک شی دیگه عوض کن ؛ بدون گذاشتن زمان زیاد! 

باید بگم بهتون که با اومدن هوش مصنوعی فتوشاپ میتونین تمامی این کار ها رو به راحتی انجام بدین ، حالا چطوری ؟ تا آخر این آموزش همراه من باش.

شرکت ادوبی، با معرفی نسخه بتای فتوشاپ 2024 ویژگی هوش مصنوعی فتوشاپ یا  Generative Fill که جز یکی از ابزار های  Firefly  بوده رو به این برنامه قدرتمند و جذاب اضافه کرده که  یک قدم دیگه در زمینه هوش مصنوعی فتوشاپ گذاشته. این ابزار نوآورانه و خفن از قدرت هوش مصنوعی استفاده میکنه تا محتوای تصویری جذاب و بدون عیب و نقص رو براتون تولید کنه و کارهایی مثل ویرایش پیچیده روسریع‌تر و کارآمدتر از همیشه انجام بده.

مثلاً دیگه نیاز نیست ساعت‌ها وقت بذارین تا رنگ‌ها رو بهتر کنین یا کنتراست تصویر رو تنظیم کنین. با Generative Fill، با یه سری کلیک‌های ساده و ایجاد تغییرات هوشمند، تصویرتون رو به بهترین شکل ممکن بهبود بدین.

بهترین قسمت اینه که Generative Fill هم می‌تونه با آگاهی از محتوا، تغییرات محتوایی رو به شکل خیلی هوشمندانه انجام بده. اشیاء ناخواسته رو حذف می‌کنه، جای خالی‌ها رو پر می‌کنه و الگوهای مناسب رو به طور هوشمند تکرار می‌کنه. نتیجه؟ تصاویری بی‌نقص و پر از هنر و خلاقیت که همه رو شگفت زده میکنه.

حاضرین با هوش مصنوعی به دنیای جدیدی از خلاقیت ویرایش تصاویر وارد بشین؟ پس، همراه ما باشین تا بهتون بیشتر در مورد این ابزار جالب و هیجان‌انگیز توضیح بدیم.  به دنیای هوش مصنوعی در فتوشاپ خوش آمدید!

معرفی قدرت هوش مصنوعی فتوشاپ

Generative Fill امکانات و قابلیت‌های نوآورانه‌ای زیادی رو به همراه خودش آورده که فرآیند ویرایش و ادیت تصاور رو براتون خیلی سریع تر میکنه . بیاین به برخی از قابلیت‌های کلیدی که Generative Fill رو از دیگر ابزارهای فتوشاپ  متمایز میکنه بپردازیم:

1. انتخاب هوشمند اشیا و جایگزینی فوق العاده:

الگوریتم‌های هوش مصنوعی پیشرفته Generative Fill امکان انتخاب دقیق اشیاء در تصاویر رو فراهم میکنه. با قابلیت شناسایی هوشمند اشیاء، شما میتونین با نوشتن یک دستور ، عناصر خاصی مانند افراد، اشیاء و پس‌زمینه رو به آسونی جدا کنید و به جاش تصویری که دوست دارین رو بذارین.

تصور کنید یک عکس طبیعت زیبا دارین که میخواین در اون یک حیوان مثل خرس اضافه کنین. قبلاً شاید با دردسرهایی مواجه بودین و وقت زیادی برای انجام این کار صرف میکردین. اما با Generative Fill، کافیه چیزی که میخواین رو فقط به انگلیسی تایپ کنین و بعد کافیه یکم صبر کنین تا شگفت زده بشین!

از این امکانات هوشمندانه Generative Fill  میتونین برای ویرایش تصاویرتون استفاده کنین. اگر قصد دارین جزئیات خاصی رو در تصویر برجسته کنین ،اون قسمت رو انتخاب کنین و به راحتی میتونین با نوشتن چیزی که میخواین،  جزئیات اون قسمت رو بیشتر کنین این به شما این  امکان رو میده تا کنتراست، رنگ‌ها، و جزئیات دیگه رو به بهترین شکل ممکن تغییر بدین و تصویرتون رو زنده و جذابتر کنین.

هوش مصنوعی فتوشاپ

2.حذف فوق العاده اشیاء:

 یکی از کاربردهای قدرتمند ویژگی Generative Fill، توانایی حذف اشیاء ناخواسته از تصویر به صورت دقیق و با جزئیات هست. با انتخاب اشیاءی که باید حذف شوند و اعمال Generative Fill، فتوشاپ با هوشی پیشرفته منطقه اطراف اون محدوده رو تجزیه وتحلیل میکنه و پیکسل‌هایی تولید میکنه که به طور صاف با محیط ترکیب میشن و نتیجه‌ای به ظاهر طبیعی ایجاد میشه. این قابلیت کاری میکنه که دیگه  نیازی به ویرایش دستی تصاویر نباشه و جریان کار برای طراحان و عکاسان ساده‌تر میشه.

یک مقاله جذاب دیگه از هوش مصنوعی !

3.ایجاد و جایگزینی پس زمینه در هوش مصنوعی فتوشاپ

با استفاده از Generative Fill،  جاگزینی پس‌زمینه تصویر جدید برای سوژه یا عکس خیلی راحت تر و سریع تر شده. شما میتونین به سادگی سوژه مورد نظر خودتون رو برای ادیت انتخاب کنین و الگوریتم هوش مصنوعی بر اساس محتوای دور و بر اون سوژه یک جاگیزینی عالی رو انجام میده. 

با این ویژگی دیگه درست کردن فتومونتاژ بسیار ساده تر میشه و دیگه نباید برای انجام یک فتومونتاژ ساده زیاد وقت بذارین.

هوش مصنوعیGenerative Fill در فتوشاپ

تاریخ عرضه این هوش مصنوعی

طبق گفته مدیران ادوبی استفاده از Generative Fill که یکی از ابزار های فایرفلای هست در فتوشاپ برای کاربران اشتراکی پولی به‌صورت آزمایشی امکان‌پذیره. اما نگران نباشین. این ویژگی قراره به صورت عمومی در نیمه دوم سال 2023 برای همه عرضه بشه.

اگر که نمیتونین تا اون موقع صبر کنین پیشنهاد ما اینه که این قابلیت رو  همین الان از Firefly Beta امتحان کنید.

مزایای هوش مصنوعی فتوشاپ

صرفه‌جویی در زمان و هزینه

استفاده از این هوش مصنوعی به ما امکان میده تا در ویرایش تصاویر زمان و هزینه بسیاری را صرفه‌جویی کنیم. به جای اینکه از روش‌های سنتی و دستی برای ویرایش تصاویر استفاده کنیم، می‌توانیم به صورت خودکار و هوشمندانه تغییرات مورد نظر را اعمال کنیم.

حذف خطاهای انسانی

در ویرایش تصاویر، خطاهای انسانی بسیار معمول هستن و ممکنه باعث کاهش کیفیت تصویر یا ایجاد تغییرات ناخواسته بشن. با استفاده از هوش مصنوعی فتوشاپ، میتونیماز این خطاها جلوگیری کنیم و تصاویر با کیفیت و ویرایش شده بهتری را ارائه دهیم.

هوش مصنوعی و ویرایش تصاویر

هماهنگی هوش مصنوعی و هنر  ویرایش تصاویر

ویرایش تصاویر هنری و دقیق همیشه به مهارت‌ها و تجربه کاری انسانی نیاز داشته . اما با ظهور هوش مصنوعی فتوشاپ، این فرآیند بهبود یافته و تا حد زیادی اتوماتیک شده . هماهنگی بین هنر و هوش مصنوعی، امکاناتی  رو فراهم میکنه که ترکیبی از دقت و خلاقیت انسانی و سرعت و دقت ماشینی رو در اختیار عکاسان و طراحان قرار میده.

الگوریتم‌های پیشرفته برای ویرایش هوشمند

هوش مصنوعی فتوشاپ از الگوریتم‌های پیشرفته استفاده میکنه که به این ابزار امکان این رو میده تا به صورت خودکار عناصر مختلف تصویر رو تشخیص بده و تغییرات لازم رو اعمال کنه. این الگوریتم‌ها از شبکه‌های عصبی و یادگیری عمیق بهره میبرن تا به نحوی هوشمندانه عمل کنن که تصاویر به نظر طبیعی‌تر و بهتر از قبل نمایش داده بشن.

نکته مهم

نکته مهمی که باید به اون توجه داشت اینه که همچنان هنر ویرایش و ادیت تصاویر و طراحی گرافیک یک حوزه پولسازه ، حتی با اومدن این هوش مصنوعی. باید توجه کنین که این هوش مصنوعی خیلی از کار های دیگه مثل طراحی کارت ویزیت یا روتوش عکس رو انجام نمیده. پس هنوز نمیتونه جای یک طراح رو در این حرفه بگیره.

پیشنهاد ما به شما اینه که با دیدن دوره آموزش فتوشاپ اول با زیر و بم فتوشاپ آشنا بشین تا بتونین همراه با تکنولوژی هوش مصنوعی پیشرفت کنین.

این مقاله رو از دست نده !

چجوری به هوش مصنوعی فتوشاپ دستور بدیم؟

سخن آخر

 در مقاله “هوش مصنوعی فتوشاپ که همه را شگفت زده میکند!🤯” به بررسی ویژگی جدید هوش مصنوعی در فتوشاپ پرداختیم.

ویژگی Generative Fill در نسخه بتای فتوشاپ به عنوان یک ابزار هوش مصنوعی پیشرفته، به طراحان و عکاسان قدرت و خلاقیتی بی‌نظیری رو  ارائه میده. با توانایی تولید عکس متناسب با محتوای اطراف، این ویژگی میتونه  کارهای پیچیده در ویرایش تصاویر رو ساده‌تر و سریع‌تر انجام بده. با حذف اشیاء  و جایگزینی پس‌زمینه هماهنگ با سوژه اصلی ، ساخت ایده‌های جدید در دنیای خلاقیت و فتومونتاز به راحتی ممکن میشه.

همچنین، با قابلیت تنظیم پارامترها و کنترل خروجی، Generative Fill بهتون اجازه میده نتیجه رو  بر اساس تصور هنری خودتون شخصی‌سازی کنین. این ابزار هوش مصنوعی، شما  رو به نقطه‌ای از تعامل خلاق با تکنولوژی میرسونه که توانایی هاتون را بهبود میده  و عملکردتون رو در ادیت تصاویر بالا تر میبره.

با رشد و توسعه بیشتر نسخه بتای Generative Fill در فتوشاپ، این ابزار تبدیل به یکی از اساسی‌ترین ابزارهای ویرایش تصاور میشه.

با معرفی Generative Fill، Adobe به طراحان و عکاسان این امکان رو میده در هر پروژه‌ای با سرعت و دقت بیشتری به نتایج مطلوب خودشون برسن. این فناوری میتونه فرایند خلاقیت رو آسون تر بکنه و تجربه کاربری رو به سطح بالاتری برسونه.

اگر شما هم نکات دیگه ای راجب هوش مصنوعی جدید در فتوشاپ میدونین در قسمت کامنت های این مقاله با دوستان آموزش گرافیکی خودتون به اشتراک بگذارین . همچنین میتونین جدیدترین مقالات آموزش های فتوشاپ رو در وب سایت آکادمی آموزش گرافیک مطالعه کنین.

سوالات متداول

بله، هوش مصنوعی فتوشاپ با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق و هوش مصنوعی، قادر به ویرایش و تغییر تصاویر به صورت خودکار است.

بله، با پیشرفت‌های روزافزون در زمینه هوش مصنوعی، انتظار می‌رود که هوش مصنوعی فتوشاپ نیز در آینده بهبود و توانایی‌های بیشتری را به ما ارائه دهد.

بله، هوش مصنوعی فتوشاپ برای همه افراد قابل استفاده است و هرکس می‌تواند از قابلیت‌های آن برای ویرایش تصاویر خود استفاده کند.

از این مقاله خوشت اومد ؟ با دوستات به اشتراک بگذار.

تلگرام
واتساپ
توئیتر
ایمیل
5/5 - (1 امتیاز)

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
سایت های هوش مصنوعی تبدیل عکس به انیمه و کارتون

سایت های هوش مصنوعی تبدیل عکس به انیمه و کارتون😍

تو این مقاله می‌خوایم بریم سراغ دنیای جادویی تبدیل عکس به کارتون و انیمیشن با هوش مصنوعی

بیشتر بخوانید
ویژگی فتوشاپ 2024

۴ ویژگی فتوشاپ ۲۰۲۴ که باید بدونی!

آنچه در این پست میخوانید خفن ترین ویژگی های فتوشاپ ۲۰۲۴ ابزار های جدید فتوشاپ ۲۰۲۴ ۱. ابزار Generative Fill:…

بیشتر بخوانید
انتخاب رنگ در طراحی بنر

انتخاب رنگ در طراحی بنر

آنچه در این پست میخوانید اهمیت انتخاب رنگ در طراحی بنر جلب توجه برانگیختن احساسات  منتقل کردن پیام عواملی که…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار کاربر کاربر مهمان فاطی ۸ آذر ۱۴۰۲

سلام. وقتتون بخیر
میخوام فتوشاپ رو یاد بگیرم ,به نظرتون باتوجه به اومدن هوش مصنوعی در این زمینه یاد گرفتنش درست هست یا نه وقت تلف کردن؟
یا این دو مکمل هم هستند هوش مصنوعی و دستی انجام دادن برنامه؟

محمد جواد احمدی ۹ آذر ۱۴۰۲

سلام وقتتون بخیر ، خیر هوش مصنوعی فقط یه ابزار برای سریع تر کردن کار هاست و هیچ وقت نمیتونه جای فتوشاپ رو بگیره ، برای مثال هوش مصنوعی نمیتونه یه کارت ویزیت یا بنر تبلیغاتی با فونت ایرانی رو طراحی کنه یا یه فتومونتاژ حرفه ای رو طراحی کنه…، پیشنهاد میکنم که در کنار یادگیری ابزار های هوش مصنوعی ، برنامه فتوشاپ رو هم یاد بگیرید که بتونید با استفاده از هوش مصنوعی طراحی هاتون رو سریع تر انجام بدید.

آواتار کاربر کاربر مهمان علی ۸ مرداد ۱۴۰۲

چظور میتونم هوش مصنوعی فتوشاپ رو دانلود کنم؟

محمد جواد احمدی ۸ مرداد ۱۴۰۲

برای دانلود هوش مصنوعی فتوشاپ بر روی متن زیر کلیک کنید
دانلود هوش مصنوعی فتوشاپ

آواتار کاربر کاربر مهمان shabanm ۸ مرداد ۱۴۰۲

سلام برای حذف شی های اضافه با هوش مصنوعی فتوشاپ باید چه دستوری رو وارد کنم؟

محمد جواد احمدی ۸ مرداد ۱۴۰۲

سلام باید از دستور remove استفاده کنید
برای دیدن سایر دستورات برای هوش مصنوعی فتوشاپ میتونین بر روی لینک زیر کلیک کنین
چگونه به هوش مصنوعی فتوشاپ دستور بدیم؟