چجوری به هوش مصنوعی فتوشاپ دستور بدیم؟

پرامپ برای هوش مصنوعی فتوشاپ
آنچه در این پست میخوانید

    هوش مصنوعی به عنوان یکی از فناوری‌های نوظهور و پیشرفته، نقش مهمی در حوزه های مختلف زندگی ما داره . از جمله کاربردهای هوش مصنوعی میشه به فتوشاپ اشاره کنیم. فتوشاپ با هوش مصنوعی، نسخه‌ای پیشرفته‌تر از سری های سابق خودش رو ارائه داده که قابلیت تحلیل تصاویر و اعمال تغییرات به صورت خودکار رو داره. در این مقاله، به بررسی این موضوع میپردازیم که چطوری به هوش مصنوعی فتوشاپ دستور بدیم و از اون به بهترین شکل ممکن بهره ببریم.

    قابلیت‌ها و کاربردهای هوش مصنوعی فتوشاپ

    هوش مصنوعی فتوشاپ دارای قابلیت‌های متعددیه که برای اصلاح و ویرایش تصاویر استفاده میشه. از قابلیت‌های هوش مصنوعی فتوشاپ میشه به موارد زیر اشاره کنیم:

    • 1. تشخیص و حذف قسمت‌های ناخواسته در تصاویر مانند اشیاء و سوژه های غیرمطلوب
    • 2.تصحیح رنگ و کنتراست تصاویر به صورت خودکار
    • 3. بهبود وضوح و شفافیت تصاویر
    • 4. حذف چین و خطوط غیرمطلوب از تصاویر
    • 5. ایجاد تصاویر سه‌بعدی و اعمال افکت‌های واقع‌گرایانه
    • 6.ترکیب تصاویر و ایجاد ترکیبات جدید
    2 4

    لیست برترین سایت های هوش مصنوعی

    لیست خفن ترین سایت های هوش مصنوعی

    روش‌های دستور دادن به هوش مصنوعی فتوشاپ

    برای اینکه بتونین به هوش مصنوعی فتوشاپ دستور دقیق و بهتری بدین ما یک سری پرامپت یا دستور براتون آماده کردیم که با استفاده از این ها میتونین سرعت کارتون رو با هوش مصنوعی فتوشاپ بالاتر ببرین و همچنین کیفیت نهایی بهتری هم بدست بیارین.

    1- پرامپت Add

    از این پرامپت یا دستور وقتی استفاده میکنیم که بخوایم هر چیزی به عکس خودمون اضافه کنیم. فقط کافیه به اسم هر چیزی که میخواین به عکس تون اضافه بشه کلمه add اضافه کنین و بعد دکمه Generate رو بزنین  تا اون شی به راحتی در عکس اضافه بشه.

    2- پرامپت Remove

    ممکنه براتون پیش اومده باشه که یه عکس از خودتون میگیرین ولی بعد که نگاه میکنین میبینین که یه فرد یا شی اضافی داخل تصویرتون هست . قطعا برای حل این مشکل از فتوشاپ استفاده میکردین و برای حلش باید اون قسمتی که میخواستین حذف بشه رو کامل و دقیق سلکت میکردین و بعد اون رو حذف میکردین. اما با استفاده از هوش مصنوعی فتوشاپ دیگه نیاز به این ندارین که دور سوژه تون رو کامل و دقیق سلکت بکنین، فقط کافیه اون قسمتی که میخواین حذف بشه رو با یه ابزار سلکت خیلی آسون دورش خط بکشین تا انتخاب بشه و بعد از دستور remove  استفاده کنین تا به راحتی اون قسمت براتون حذف بشه.

    3-پرامپت Expand

    گاهی اوقات میخواین عکس تون رو گسترش بدین و بزرگ تر کنین. مثلا یه عکس از خودتون دارین که در اون پاهاتون پیدا نیست و میخواین که پاهاتون در عکس معلوم باشه. برای اینکار دیگه نیاز به فتومونتاژ و ترکیب عکس نیست تا به نتیجه دلخواه تون برسین ؛ فقط کافیه ابزار Crop  روبردارین و اون قسمتی که میخواین بزرگتر بشه رو انتخاب کنین و بعد دستور Expand  رو بنویسین تا به راحتی اون قسمت برای شما بزرگتر بشه و خود فتوشاپ محتویاتی مثل پا به عکس تون اضافه کنه.

    4-پرامپت های توصیفی

    شاید براتون سوال پیش بیاد که دستور یا پرامپت توصیفی چیه؟ باید بهتون بگم که این نوع دستورات وقتی به کار میان که بخوایم یه چیزی رو توصیف کنیم ، یعنی چی  حالا توصیف کردن ؛ مثلا میخوایم بگیم که این عکس رو به حالت دراماتیک در بیار یا رنگ و نور عکس رو سینماتیک بکنین . برای اینکار فقط کافیه از دستوراتی مثل Dreamy، Natural، Cinematic و … استفاده کنین. نکته مهم اینه که برای اینکه از این ها استفاده کنین حتما قبلش از کلمه add هم که بالاتر توضیح داده بودیم استفاده کنین.

    6.بزرگ کردن دو طرف عکس

    قبلا برای اینکه دو طرف عکس مون رو بزرگتر کنیم از ابزار کراپ استفاده میکردیم و تیک گزینه content aware  رو هم میزدیم تا بخش هایی که به عکس اضافه کرده رو شبیه قسمت های داخل عکس بکنه ولی اکثر اوقات این روش جواب نمیداد  و به خوبی کار نمیکرد. برای اینکه این مشکل حل بشه ، فقط کافیه در سری جدید فتوشاپ که همراه با هوش مصنوعی مخصوص خودش که فایرفلای هست ، ابزار کراپ رو برداین و دو طررف عکس رو بزرگتر کنین و هیچی در بخش Prompt فتوشاپ نزنین و بعد کلید Generate رو بزنین تا خودش به طور خودکار عکس رو از دو طرف بزرگتر کنه و بعد اون قسمت های جدید رو خودش به طور کاملا طبیعی پر میکنه.

    این آموزش از هوش مصنوعی رو حتما ببین!

    ۵ روش عالی برای کسب درآمد از هوش مصنوعی

    مزایای هوش مصنوعی در فتوشاپ

    استفاده از هوش مصنوعی در فتوشاپ امکانات و قابلیت‌های بیشتری نسبت به نسخه‌های قبلی این نرم‌افزار رو  فراهم میکنه. از جمله مزایای اصلی هوش مصنوعی در فتوشاپ می‌توان به بهبود سرعت و دقت در ویرایش تصاویر اشاره کنیم. علاوه بر این، امکانات پیشرفته‌تری مانند تشخیص چهره، تصحیح خودکار تصاویر و ایجاد تصاویر مصنوعی نیز با استفاده از هوش مصنوعی فتوشاپ امکان‌پذیره.

    چگونه هوش مصنوعی در فتوشاپ بهبود یافته؟

    هوش مصنوعی به عنوان یکی از فناوری‌های پیشرفته در دنیای امروز، در فتوشاپ تغییرات بزرگی رو بهبود بخشیده . با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، فتوشاپ تونسته تجربه کاربری رو بهبود بده  و امکانات جدیدی رو به کاربرانش ارائه بده.

    یکی از اصلی‌ترین بهبودهایی که هوش مصنوعی به فتوشاپ آورده ، امکان ویرایش خودکار تصاویره. با استفاده از هوش مصنوعی، فتوشاپ قادر به تشخیص الگوها و اجزای تصاویر شده و به صورت خودکار تغییرات لازم رو انجام میده. به عنوان مثال، می‌تواند نورپردازی، تغییر رنگ و حذف عناصر ناخواسته را به طور خودکار انجام میده.

    هوش مصنوعی فتوشاپ همچنین بهبود‌های قابل توجهی در حوزه تصحیح رنگ و نور تصاویر داشته . با بهره‌گیری از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، میتونه به طور دقیق‌تر رنگ‌ها و نورها رو تنظیم کنه و تصاویر رو با کیفیت بهتری به دست بیاره و باعث افزایش کیفیت عکس ها بشه.

    یکی دیگه از امکانات جالب هوش مصنوعی فتوشاپ، افزودن افکت‌ها و فیلترهاست. هوش مصنوعی میتونه افکت‌های مختلفی رو به تصاویر اضافه کنه و بهتون این امکان رو میده  تا تصاویرتون رو به صورت جذاب‌تر و زیباتر کنین.

    استفاده از هوش مصنوعی در فتوشاپ باعث شده است تا کاربران با سادگی و سرعت بیشتری بتونن به نتایج حرفه‌ای دست پیدا کنن. این امکانات نه تنها زمان و تلاش کمتری رو از کاربران میگیره، بلکه نتایج با کیفیت‌تری نیز ایجاد میکنه. به همین دلیل، هوش مصنوعی در فتوشاپ تبدیل به یکی از ابزارهای اساسی و قدرتمند در حوزه تصویر و ویرایش تصاویر شده.

    سخن آخر

    هوش مصنوعی فتوشاپ یه فناوری قدرتمنده که توانایی تحلیل تصاویر و اعمال تغییرات به صورت خودکار رو داره. با استفاده از روش‌های مناسب دستور دادن، میشه از این فناوری به بهترین شکل ممکن استفاده کرد و عملکرد حرفه‌ای در ویرایش تصاویر داشت. با پیشرفت هرچه بیشتر هوش مصنوعی، انتظار میره که این فناوری در آینده با قابلیت‌های جدید و بهبود یافته بیشتری در اختیار کاربران قرار بگیره.

    اگر شما هم دستورات و پرامت های دیگه ای برای هوش مصنوعی فتوشاپ سراغ دارین در قسمت کامنت های  با دوستان آموزش گرافیکی خودتون به اشتراک بگذارین . همچنین میتونین جدیدترین مقالات آموزش های فتوشاپ رو در وب سایت آکادمی آموزش گرافیک مطالعه کنین

    سوالات متداول

    بله، هوش مصنوعی فتوشاپ می‌تواند تصاویر را به سبک‌های هنری مختلف تبدیل کند و نتایج بسیار جذابی را ارائه می‌دهد.

    خیر، هدف اصلی هوش مصنوعی فتوشاپ بهبود و تسهیل کار طراحان و عکاسان است و نه از جایگزینی آن‌ها.

    بله، هوش مصنوعی فتوشاپ می‌تواند این عملیات را به صورت خودکار و با دقت بالا انجام دهد.

    1. بله، هوش مصنوعی می‌تواند تصاویر با کیفیت پایین را به صورت خودکار بازسازی و بهبود دهد.

     

    از این مقاله خوشت اومد ؟ با دوستات به اشتراک بگذار.

    تلگرام
    واتساپ
    توئیتر
    ایمیل
    5/5 - (1 امتیاز)

    پست های مرتبط

    مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
    مدهای رنگی در فتوشاپ

    5 تا از مهم ترین مدهای رنگی در فتوشاپ

    آنچه در این پست میخوانید فتوشاپ یکی از اون برنامه‌های پرطرفداریه که تقریبا هر کسی که یه ذره با دنیای…

    بیشتر بخوانید
    بهترین ورژن فتوشاپ

    بهترین ورژن فتوشاپ کدومه؟ (آپدیت 2024)

    آنچه در این پست میخوانید امروز می‌خوایم یه گپ دوستانه در مورد یکی از بهترین و پرکاربردترین نرم‌افزارهای دنیا داشته…

    بیشتر بخوانید
    هوش مصنوعی فریپیک

    تحول در دنیای طراحی با هوش مصنوعی فریپیک: نگاهی به Reimagine

    آنچه در این پست میخوانید  امروز می‌خوایم درباره‌ی یکی از موضوعات داغ و جذاب این روزها صحبت کنیم؛ هوش مصنوعی…

    بیشتر بخوانید

    نظرات

    سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    آواتار کاربر کاربر مهمان Azin 15 جولای 2023

    سلام ، من بعد از استفاده از دستور بزرگ کردن دو طررف عکس ، فتوشاپم کرش میکنه ، چیکار باید بکنم؟

    محمد جواد احمدی 15 جولای 2023

    برای اینکار حتما باید در قسمتی که دستور ها رو مینویسین، یک space بزنین تا فتوشاپ کرش نکنه

    آواتار کاربر کاربر مهمان رقیه 15 جولای 2023

    سلام وفتتون بخیر ، من میخوام یک درخت در تصویرم اضافه کنم ، باید از کدوم دستور یا پرامپت هوش مصنوعی استفاده کنم؟

    محمد جواد احمدی 15 جولای 2023

    سلام وقتتون بخیر ، با استفاده از دستور add میتونین هر چیزی که دوست دارین به عکس هاتون اضافه کنین